Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Sunday, January 30, 2011

Insiden Berebut Parking

Assalamualaikum....

Ini cite masa aku pegi makan McD ngan adik aku lepas aku jemput dia dari asrama dia....memang agak menyakitkan hati tapi geram dalam hati jelah kan...tak kan aku nak jadi samseng plak bawak kayu pukul orang tue....



Korang tengok lakaran yang aku buat tue...korang sure dapat agak ape yang jadi....aku berebut parking ngan satu kete proton saga...geram je rasanye....aku penat-penat dok pusing mencari parking sebab tue one way alih-alih orang lain dapat parking dengan menjadikannya two way...

Masa bertembung tue memang serentak bagi signal....dua-dua macam dah tergamam....kalau ikut aku...aku nak redah je...sapa suruh ko lawan arus....tapi dia dah masuk dulu...kalau aku redah jugak memang kete memasing kemeklah jawabnye.....

So kenalah aku cari parking tempat lain...mulut aku ngan adik aku dah membebel jugak nie...sempat jugaklah adik aku tengok empunya kete tue...aku tak berapa perasan sangat almaklumlah power mata nie dah kureng sikit...

Ktorg order pastue makanlahkan...lalulah orang tue...terus adik aku cakap..."tuelah orang yang berebut parking tue"...aku pandang geram je...kalau ppuan aku mungkin tak kesah sangat...tapi nie lelaki....berkopia plak tue...adoooiiiiyaayy...

>>>Geraaaaaaaaam je rasa....kalau korang di situasi aku...korang bengkek tak....kita punyelah ikut rules.....dia boleh selamber badak je macam orang tak bersalah....eeeeeeeeee....
Blogger Templates

22 comments:

lady-D said...

bengkerk kot..pastu bajet dia betol lak tu..aigooo

norhaizan said...

mmg sgt geram kalo jadi mcm tu..org yg mcm tu la yg selalu jer menyusahkan org lain...tak ikot peraturan..ikot suka mcm jalan tu bapak dia punya..haishh..geram saya kak..teringat blk penah ada pengalaman mcm tu gak

ieda said...

aah lah dikk geram jugak akak baca nie
ermm tulah .. dlm hal2 mcm nie memang kena sabar .. kena tgk tul2 .. kalau org tuu jenis kering ati .. memang susah .. x perlah dikk bukan rejeki kita kan ..

kalau ada rejeki sure kita yg masuk parking tuu dulu :)

Anonymous said...

Bengkek la. Bengkek juga kalau parking kete tue dah ade sebiji moto kt tengah-tengah tue. memang tak patut.

toyolkiut said...

perkara yg selalu jg terjadi pada TK skeluarga..
hehe..

erleena said...

uishh xptot..tp kite mnglh gak kn haha

xpe dpt phle :)

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

hmm..pernah gak terkena mcm ni..tp selalunye mengalah aja la..takut kn dgn samseng ke apa..seram. marah dlm hati aja la...

Arif Ikhwan said...

merosakkan imej org yg berkopiah jekan.

faiz said...

sabar je la...ni dah biasaberlaku...dieorg ni semua takde perasaan..ikut suka hati dieorg je asalkan dieorng dapat

Zura Tahir said...

nak buat cm ne d_la..biarlah dia pk dia betul...

Zura Tahir said...

yup..org2 cm nie lah yg boleh menyebabkan berlakunye xcident..kan haizan kan

Zura Tahir said...

betul tue kak...klau org tue keras kepala mmg susah kite nak dapat ape yg kite nak...biau kan jelah..

Zura Tahir said...

a'ah cikgu..parking kete pun drg dok nak parking moto jugak...sakiiiiit je ati..

Zura Tahir said...

sabar je lah TK

Zura Tahir said...

ye erleena..mengalah x beerti kalah kan...

Zura Tahir said...

hehe...kang di hafalnye plate nber kete kite...tunggu depan simpang plak kan..naya je cm tue kan joy...

Zura Tahir said...

itulah...sepatutnye dia lg berhemah...

Zura Tahir said...

erm..asalkan drg dapat...manalah tak jd gangsterism...nasib baik kena ngan ppuan...kalau kena ngan lelaki panas baran..xthlah...

Amir Said said...

fikirlah orang lain bila memandu. jangan selfish. tak suka orang2 yg pentingkan diri sendiri je. hari ni mungkin hari kita, esok lusa siapa yg tahu kan?

Myra Anne said...

cis! agak kegeraman kalo jd kat kte...mmg mintak sumpah jela..hehe

Zura Tahir said...

org jenis mcm nie..bkn ngan kite je dia akan buat cm tue..ngan org lain pun xmustahil kan amir

Zura Tahir said...

sabar myra..hehe..