Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, March 14, 2011

Mainnya Sekejap Je..Penat Je Lebih...

Assalamualaikum....

Oleh kerana semalam adik aku Ain cuti...aku dengan dia berpakat nak pegi main layang² kat Taman Kepong....ini kali ke-3 aku sampai sana...lebihnya lalu je...semalam ktorg bertolak lambat...dekat pukul 5 baru gerak...

Lepas buat u-turn kat roundboard bawah jambatan nak pegi ke Selayang...adik aku Ain plak sesat....ntah mana² ntah dia masuk...dia konpius simpang mana nak masuk...kakak aku cakap itu menghala ke KL Jalan Ipoh...

Pastu aku dah memang risau dah nie...kejap² aku call tanya kat mana...nasib baik dorang dapat jumpa jalan nak u-turn balik....nak mencari parking plak satu halnya...punyalah berderet kete kat luar kawasan tue...siap double parking lagi...

Lupe plak musim cuti sekolah...adalah 3 bijik bas buat rombongan....kalau sesapa penah pegi...ktorg parking berhampiran signboard nak menghala ke Fakulti Perubatan UiTM Caw. Selayang...jauh tue...adalah dalam 15 minit nak menuju ke pintu masuk...

Sampai² je...layang² tak banyak sangat naik sebab kurang angin...lagi pun cuaca tak bape baik...kilat gurug...ktorg lepak dalam sejam je....memang tak puas main...mak aku suruh balik sebab kilat ngan guruh...lagi pun bahaya sebab kawasan lapang....

Adik aku Wiyah ngan anak buah aku Muqri merungut² sebab tak puas main...aku plak tak sempat pegang layang²....mak aku siap bawak bekal mee goreng lagi...dok sana makaaaan je...memang ramai sangat orang....tak sempat nak berjalan² sangat sebab takut hujan...



Wiyah ngan Muqri tengah prepare nak main layang²....

Dok berebut² aku ambik aku masukkan dalam plastik...baju pink tue adik aku tengah menunggu hari untuk beranak...aku plak yang risau...hehee..

Perjalanan yang jauh...adooii..penat berjalan je...aku eskot dari belakang menjaga keselamatan famili...hehe...

Suasana dari luar pagar...

Sempat bergambar....eh eh eh ada Abang Ben lah bergambar sama....


Bila orang bergambar kenalah menyibuk kejap...




Dengan kesungguhan untuk menaikkan layang².....


Layang² orang lain mendarat...arrow...

Suasana nak hujan...

Raudah menangis sebab mak dia tengah nak naikkan layang²...
Blogger Templates

6 comments:

saya_arief said...

wa..
seronoknye main ramai2.
:D

Myra Jay said...

Penat yg berbaloi sebab dapat spent time ngan family..
Takpe len kali leh p main lagi ye:)

Zura Tahir said...

lg seronok kalau layang2 tue naik tinggi...

Zura Tahir said...

masa yg cukup berharga tue MJ..

Redbloodsnow said...

EEE BEST. KALAU LAH KAT CNIE ADE TEMPAT MAIN LAYANG² CAM KAT SANA...KAN BEST. JELES TETIBA...HUHU

Zura Tahir said...

erm..jgn jeles zie...meh terbang ke sini meh...