Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, April 6, 2011

Penah Makan Mentarang

Assalamualaikum.....

Pict from google....

Korang penah makan mentarang tak....aku penah makan sekali je seumur hidup aku di atas muka bumi Allah ini...hehe..itu pun masa pegi makan ikan bakar kat Jeram....cite aku makan bende alah nie dah lama lah baru lah nie teringat....

Masa makan tue mentarang nie buat masak ape erk....aku lupa....mase 1st time tengok tue aku ingat terung masak sambal...kalau terung aku ikut mood nk makan...kekadang layan je makan terung...tapi bila tak nak tue...haram nak pandang...

Bila dalam kepala otak nie set terung tak de lah aku usik nak makan...pastue makcik aku cakap mentarang...terus muka blur..."mentarang...pe kebendenye tue"....muke dah kedut seribu...makcik aku suruh rase...ye lah untuk pengalaman....

So aku pun makanlah...isi dia kenyal...masa gigit tue....terpikir..."boleh makan ke bende nie"....tapi mulut dok kunyah sampai lumat...dah makan tue aku buat muka biasa je...tak de lah kata sedap ke tak...

Lepas tue nak dapat suami soleh kan aku abiskanlah baki lagi separuh....makan²...lama² aku rase cam loya plak..uweeekk...tak boleh blah lah tekak aku...aku rasa dekat² area Sg Buloh tak jumpa lagi menatang nie kat pasar malam....
Blogger Templates

10 comments:

saya_arief said...

xpenah jumpe n dengar lagi.
nampak lain mcam je.
:D

Myra Jay said...

MJ tak penah mkn gak, tp my hubby suka giler.. Pantang nmpak orang jual mentarang pasti nak beli..hehee

Azueriena said...

1st makan yg bakar punya sedapp...biler beli yg dah siap kopek buat masak kari...rasa mcm chewing gum ler plakk...heheheh

Unknown said...

pernah mkn...mak mertua wat...tp tak puas mkn sbb mentarang ckit...org yg nk mkn lak ramai... teringt..nk lg..

Zura Tahir said...

mcm ala2 cendawan arief...pelik kan..

Zura Tahir said...

trylah makan MJ pastu share rase dlm blog...

Zura Tahir said...

bakar...erm..a'ah masa makan mmg macam chewing gum...

Zura Tahir said...

ye ke eilla...yg sikit tue lah nikmat...

Redbloodsnow said...

EK EH...SO FAR ZIE PUN TAK PERNAH LG MKN BENDA ALAH NIH..HUUHUU

Zura Tahir said...

trylah zie...rase dia kenyal2...