Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, May 25, 2012

Tengok Ke Zaman Lalu

Assalamualaikum.....

Salam hari Jumaat...malam tadi...oleh kerana aku tak mengantuk tahap gaban lagi....so aku pun bukaklah almari solek....cadangnya nak letak kad kawin dalam beg KPM aku nie je...last² aku pun doklah mengimbas kembali zaman² dulu.....

Zaman masa kad² di gunakan untuk menghubungkan insan yang berjauhan atau untuk mengucapkan apa² ucapan sebagai tanda ingatan....kad raya, kad greeting season, kad birthday, kad jemputan kawin...sume aku masih simpan lagi....

Dari zaman aku sekolah lagi kad² nie jadi koleksi aku.....rasa sayang plak nak buang....ye lah kad tue sebagai ingatan kawan² kepada aku....bila² lapang boleh jugak aku tengok²....pastu gelak sorang² bila ada ayat kelakar....ye lah dulu budak² lagi...

Inilah koleksi kad yang masih tersimpan rapi dalam beg KPM aku....beg KPM sebab nie beg masa study dulu...

Kad birthday masa umur 17 tahun dari kawan² rapat...group HSG...kata² dan pesanan keramat dari dorang...

Bear yang comel....dari roomate 309 KPM....

Inilah coretan dari roomate aku yang hampeh.....

Tengok yang aku squarekan tue...word "macho"....dorang cakap aku nie brutal...jalan tak de jalan seorang perempuan tapi tak de lah pulak ke arah tomboy sangat...cuma tak selembut dorang....."chora"...nama gelaran aku kat asrama...yang aku arrow kan tue...kalau korang baca sure korang dapat agak ape jadi kat aku....bila tengok maggi kari sure aku teringat kat dorang sebab masa birthday aku kena simbah ngan air maggi...member aku lupa buang air maggi...hampeh betul...ingat maggi ingat 20.07...

Kad yang ada duit tue...dari kawan masa aku keje Jusco...sangat rindu kat Zu'ar...dorang cakap dia nie kembar aku...umur sebaya...nama pun seakan...kemana je mesti sama²...kad yang sebelah kiri tue nama lain bagi aku masa zaman study..."pent" stand for "pengkid"...kad yang sebelah kanan pulak...kad dari Imah...bila aku baca memang buat aku gelak...sebab ape...??mana boleh bagitahu...rahsia...hehehe....tak boleh blah betul ayat....

>>>Ini sebahagian dari kad yang aku tapis tuk entry nie....

~ zura ~

4 comments:

TS said...

huwaaaa...kan kak...
sayang nak buang...
t adik buat entry camni jgk ek..huhu

|| NaFiRaa || said...

mengimbau kenangan manis.. bestnye~

zh-ena said...

yg tak tapis ra :p

~ain said...

Simpan lagi?,vagus betul...