Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, September 25, 2014

Seharian Di Kelantan

Assalamualaikum....

Inilah kesinambungan dari entry tiga beg...sebenarnya aku pergi ke Kelantan...ziarah adik aku sebab admit ward demam denggi....alhamdulillah pada hari kami pergi dia dah pun boleh discharges....denggi dia pun dah okey....

Bertolak pukul 1 pagi...sampai Kota Bahru pukul 1000 lebih macam tuelah...sampai je cari hotel budget pastu pukul 1 baru pergi Hospital Kota Bahru tengok dia...sampai je dapat tahu dia dah boleh keluar....

Oleh kerana dia nak balik Sg Buloh sangat...bawaklah sekali...sebelum tue singgah rumah mertuanya ambil dua heronya...rindu sama itu anak buah kelantan nie...jarang sesangat dapat jumpa...

Pukul 5 lebih macam tue bertolak balik...sepanjang balek tue dua kali je berhenti...berhenti rehat dan isi minyak...pergi balik berhenti rehat kat Hentian Gua Musang...makan2, minum2, selfie2, rehat2....pastue terus gerak balik...

Alhamdulillah selamat sampai rumah pukul 0115...macam2 buah dapat bawak balik....duku, limau barli, petai....petai beli ya...hehehe...terasa seperti balik kampung pulak...kikiki...

Jom jamu mata...



Muzdalfa Fried Chicken tutup...kedai yang lain pun dalam proses nak tutup...


Mini Mart nie masih open...belilah macam2kan...


Cappucino...


Mak den tengah jamu jajan...



bergambar ngan anak sebentar...baru bangun tido daaaa....

Sampai Kuala Krai nak ke simpang Kota Bahru singgah sini makan roti canai....dalam pukul 8 lebih macam tue...



roti kosong...yang bestnya...kuah dorang masuk dalam bekas macam atas tue...senang nak ambik...sedap roti dia...nama Restoran Pohon Jati tak salah aku...ramai singgah makan...


suami dan anak...


abang aku yang jadi tunggak ke Kelantan....


sebelum melawat cari hotel budget untuk hilangkan penat...dari pukul 10 am - 5 pm...cas cuma rm55.00 sahaja...




sampai nie pun aku snap...ada pintu bilik air tue...alhamdulillah selesa walaupun murah...bilik air bersih dan selesa...ada aircond dan kipas lagi...



adik dan anaknya yang tinggal di Kota Bahru...alhamdulillah suami dia izinkan dia balik kampung...


dah macam kat ICT je aku nengoknya...


main sebelum balik...singgah Hentian Gua Musang....

~ zura ~

2 comments:

dhiera zainudin said...

alhamdulillah adik zura dh sihat.
saya pernah gk kena denggi. even dah discaj pun seminggu dua tu masih lagi sakit dekat sendi sendi terutamanya

Zura Tahir said...

aah erk...walaupun dh seminggu still xhilang lg ye...