Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, June 14, 2017

Anak Jagaanku Si Debab

Assalamualaikum....

Sejak aku berhenti kerja dari Syarikat Jasa A.S Sdn Bhd.....aku jadi baby sitter....tapi bukan ambil anak jiran atau kengkawan untuk dijaga....aku jadi baby sitter hanya untuk anak-anak buah sahaja....

Lagi pun siapa yang tak mahu menolong adik beradik sendiri kan....kalau dengan anak buah sendiri kita 'bebas' menjaga....apa-apa hal pun kita adik beradik....nak marah pun tak de rasa serba salah sangat....

Kalau jaga anak jiran ke....anak kengkawan ke....banyak serba salahnya.....silap sikit dah tarik muka....baik jaga anak buah sendiri....kalau masa memula berhenti aku jaga dua orang....abang kepada budak debab bawah ni.....

Tapi bila abang dia yang sulung dah nak sekolah....adik aku Yan pulak yang jaga....aku pulak jaga yang kecik debab ni....kita orang jaga siap bawak tido sebab mak dia kerja shift dan duduk asrama.....almaklumlah perkahwinan jarak jauh di pantai timur....

Sekarang ni umur budak debab nie nak cecah sebelas bulan pada 25 jun ni....tak sangka aku berkongsi bulan birthday dengan dia....hehe....oleh kerana setiap malam tidur sama....sampaikan anak aku Hanim pun dah rasa macam adik dia sendiri...bergumpal sakan....

Buat pertama kalinya aku promot anak jagaan aku dalam blog aku....hikhik....


Main sergah-sergah dengan kakak....."hai nama saya Farish"....


Baru belajar duduk....selonggok je nengoknya....

~ zura ~

No comments: