Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, June 13, 2017

Shopping Baju Raya Di TUCZ

Assalamualaikum....

Semalam lepas berbuka aku dengan suami pergi beli baju raya anak....sebenarnya masa aku beli baju raya aku sebelum puasa aku dah aim baju untuk dia....tapi memandangkan nak tunggu pulus bapak dia aku hold lah dulu....

So semalam....aku pun ajak suami aku pergi beli sebab takut jugak kalau habis stok ataupun tiada saiz....Alhamdulillah...stok masih ada dan saiz pun masih ada....syukur masih ada rezeki untuk belikan dia baju....pergi survey kedai lain macam tak berkenan pulak....

Actually baju raya aku pun beli kat kedai yang sama.....pandang terus berkenan....sudah dua kali raya aku beli baju raya kat situ....memang berkenan design dia....harga pun secantik designnya....kiki...ala sekali setahun je....

Masa aku survey baju anak aku tu harga dia hampir cecah ratus....semalam pergi dah kurang....maybe nak raya kan so adalah diskaunnya....dah settle part baju (nak kena tambah baju lagi untuk jalan)....round cari kasut pulak....

Sebelum-sebelum ni raya asyik pakai kasut yang open je...kali ni aku pilih kasut bertutup....walaupun aku yang pilih tapi aku tetap juga tanya kehendak dia...nasiblah dia pun suka kasut pilihan aku tu....beli kat Yebeng je...cari kat Popular tak berkenan....

Aku ni punya perangai....kalau dah berkenan terus beli sebab if aku datang kali kedua, kebarangkali untuk aku catch up benda tu akan menipis....itu pun baju dia hampir-hampir juga aku nk cancel....hahaha...tak senonoh betul....nasib ade rezeki dia nak pakai raya...ceh...

Lepas beli kasut dia terus pergi KFC...perut dah lapar sebab buka kuih je kat rumah...memang dah plan nak makan luar kan....asyiklah KFC kan....sebelum husband tanya ada je idea nak makan mana...bila dia tanya nak makan mana...terus blank....padahal wishlist jalan-jalan cari makan aku banyak...kihkih....

Okeylah jom tengok gambo...buat entry tak de gambar ibarat ko buat karangan' Aku Sebatang Pen'...hihihi...


Dapat snap sale je...tak sempat nak terjah pung....The Store tengah buat sale raya....


Image kedai TUCZ....ni ehsan google...butik pilihan aku untuk beli baju raya....


Yang best beli baju kat sini dapat reuseable bag macam ni....smart je aku tengok...so far dah kumpul 3 pcs...


Mai minum dulu....


Hidangan aku...signature box...masa ni burger tak sampai lagi....husband aku makan dinner plate...minta nasi, nasi pulak habis....


Anak kesayangan dengan permainan masak-masak....

~ zura ~

No comments: